Privatlivs- og handelsbetingelser
Herunder kan du læse gældende privatlivspolitik og handelsbetingelser hos Eleos Equestrian
Generelt
Ved køb hos Eleos Equestrian gør de almindelige salgs- og leveringsbetingelser sig gældende. Eleos Equestrian bærer intet ansvar for skader og/eller uheld opstået i forbindelse med brug af vores produkter.
Produkter og tjenester
Produkter og tjenester udbydes af:
Eleos Equestrian
Rosenvej 3,
2950 Vedbæk
CVR: 43259911
Konto.nr.:
6695-1007920241
Al henvendelse omkring eleos.dk forretning, drift, produkter, samarbejder og lignende bedes rettet til: info@eleos.dk.
Al henvendelse vedrørende kundeservice bedes rettet til: info@eleos.dk
Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk, medmindre andet er aftalt.
Salg
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, rettes henvendelse til info@eleos.dk med emnefeltet ‘Afbestilling’, samt vedlagt faktura for køb samt kvittering for betaling.
Betaling
De mulige betalingsmåder er som minimum:
Kortbetaling via. WooPayments (powered by Stripe)
MobilePay
Bankoverførsel. Bankoverførsel udføres kun ved forudgående aftale via. mail.Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til info@eleos.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse og varen skal sendes til vores postadresse. Varer der sendes uden omdeling kan ikke forventes afhentet af Eleos Equestrian. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering på adressen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
– du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Eleos Equestrian
Rosenvej 3,
2950 Vedbæk
Under særlige omstændigheder kan varen tilbageleveres fysisk, ved forudgående aftale.
Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Eleos Equestrian.
Ved ønske om, at bytte til anden størrelse, farve eller anden vare fremsender Eleos Equestrian gerne ny vare. Fragt for anden fremsendelse betales som udgangspunkt af kunden selv, og ved returnering af varen igen vil udgift til fremsendelse blive modregnet ved kreditering eller der må betales for at få byttet varen og sendt frem 3. gang.
Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Eleos Equestrian yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Eleos Equestrian indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller efter aftale evt. kreditering.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Eleos Equestrian
Rosenvej 3,
2950 Vedbæk
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Eleos Equestrian, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres vil blive returneret. I sådanne tilfælde hæfter kunden for fragten tilbage igen.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Eleos Equestrian skal være forsvarligt indpakket. Eleos Equestrian anbefaler at varen returneres via PostNord eller GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Eleos Equestrian. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Levering
Varer sendes som udgangspunkt med PostNord til nærmeste udleveringssted eller med omdeling til adresse. Pris for levering angives i kassen.
Leveringstiden er 2-5 hverdage, fra pakken indleveres til fragtselskabet. Eleos Equestrian bestræber sig på at indlevere pakken indenfor 3 dage fra afgivet bestilling. I tilfælde af, at dette ikke er muligt vil kunden modtage skriftlig besked på den mail, der er angivet ved købet.
Behandling af personoplysninger
Når du besøger vores webshop, vil vi spore:
- Varer som du har set: Vi vil bruge denne information til eksempelvist at vise dig varer, som du har set for nylig.
- Lokation, IP-adresse og browsertype: Vi vil bruge disse informationer til formål såsom beregning af moms og forsendelse.
- Leveringsadresse: Vi vil anmode dig om at indtaste denne, så vi eksempelvist kan beregne forsendelsesomkostninger, inden du afgiver en ordre, og vi sender dig varen/varerne.
Vi bruger også cookies til at holde styr på indholdet i kurven, mens du bruger vores webshop.
Når du køber varer af os, vil vi bede dig om at give os information, der omfatter dit navn, faktureringsadresse, leveringsadresse, e-mailadresse, telefonnummer, kreditkort/betalingsinformationer og valgfri kontoinformation som brugernavn og adgangskode. Vi vil bruge denne information til formål såsom til:
- Sender dig information om din konto og ordre
- Svar på dine henvendelser og forespørgsler, herunder refunderinger og klager
- Behandle betalinger og forhindre svig
- Opsæt din konto til vores webshop
- Overholder alle juridiske forpligtelser, som vi har, såsom beregning af moms og gebyrer
- Forbedre vores tilbud i webshoppen
Generelt gemmer vi information om dig så længe, som vi har behov for informationen til de formål, for hvilke vi indsamler og bruger informationerne, og vi er ikke juridisk forpligtet til at fortsætte med at gemme dem. Fx vil vi gemme ordreinformationer så længe det er krævet ifølge regnskabsloven i forhold til moms og regnskab. Dette inkluderer dit navn, e-mailadresse samt faktureringsadresse og leveringsadresse.
Vi deler information med trediemandsfirmaer, som hjælper os med at håndtere vores ordrer og services til dig, herunder Dinero (til bogføring), LogiSnap (til oprettelse af forsendelser), PostNord (til forsendelser), MailPoet (til automatiserede mails) m.fl (se herunder).
Dette websted bruger Privacy Suite for WordPress fra Complianz til at indsamle og registrere browser- og enhedsbaseret samtykke. I forbindelse med denne funktionalitet anonymiseres din IP-adresse og gemmes i vores database. Denne tjeneste behandler ingen personligt identificerbare oplysninger og deler ingen data med tjenesteudbyderen. Du kan finde flere oplysninger i Complianz Privacy Statement.
Denne hjemmeside bruger Burst Statistics, et privatlivsvenligt statistikværktøj til at analysere besøgendes adfærd. Til denne funktionalitet indsamler vi (denne hjemmeside) anonymiserede data, gemt lokalt uden at dele dem med andre parter. For mere information, læs venligst fortrolighedserklæring fra Burst.
Varsel for ændringer i handelsbetingelser
Eleos Equestrian forbeholder sig retten til på hvilket som helst tidspunkt, at foretage ændringer i gældende handelsbetingelser med 30 dages varsel.
Persondataforordning (GDPR)
Formålet med Persondataforordningen (General Data Protection Regulation), er at beskytte EU-borgeres rettigheder for håndtering af sine personlige data. Persondataforordningen gør sig gældende for alle, som leverer varer og ydelser til EU-borgere eller som anvender sporingsteknologi (som eks. cookies), der overvåger brugernes elektroniske adfærd.
Personlige data angivet ved kontakt
Nogle oplysninger er nødvendige at angive, ved forespørgsler og/eller rådgivning. Disse indsamles i forbindelse med henvendelser via. info@eleos.dk. De oplysninger du angiver her vil blive gemt i henhold til bogføring, håndtering og behandling af eventuelle spørgsmål. Kundeoplysninger bliver gemt i forbindelse med bogføring i minimum 5 år.
Vores tredjeparts dataprocessor
Eleos Equestrian anvender ingen tredjeparter til at opbevare og behandle personlige oplysninger på vegne af os.
Brud på persondata
Såfremt vi bliver opmærksomme på krænkelse af persondata på vores dataprocessorer, vil dette blive rapporteret til relevante myndigheder indenfor 72 timer efter vi er blevet opmærksomme på lovbruddet, såfremt det står klart, at der er blevet stjålet identificerbare personoplysninger.
Retten til indsigt og at blive glemt
Du kan til enhver tid få oplyst, hvilke informationer eleos.dk har gemt om dig. Du har desuden retten til, at få slettet alle personlige oplysninger fra info@eleos.dk. Såfremt du ønsker at få slettet alle dine personlige data, kan du bede om dette ved at kontakte info@eleos.dk. Vi vil sørge for, inden for en rimelig periode at imødekomme din forespørgsel.
Spørgsmål til privatlivspolitikken og datahåndtering
I alle tilfælde af spørgsmål vedrørende vores privatlivspolitik og datahåndtering, bedes du kontakte info@eleos.dk.
Senest opdateret 19/06 – 2024